Maisema

Maisema

torstai 12. joulukuuta 2013

Minä ja Dr Hauschka

Tämä on subjektiivinen, täysin oma kokemukseni Dr Hauschka ihonhoito- ja meikkisarjasta.  Viitisen vuotta sitten en ollut edes kuullut koko nimestä, saati kuullut sen ideologiasta tai vaikutuksista.  Olin työn puolesta puhumassa eräässä naisille suunnatussa iltatilaisuudessa ja minun asiapitoisen osuuteni jälkeen esiteltiin muistaakseni erään pienen butiikin vaatteita ja sitten vuoron sai nuorehko nainen, konsulentti, joka vaikutti vähän leipääntyneeltä mutta kertoi Dr Hauschkan lyhyen historian ja tuotteiden ideologiasta.

Olin vaikuttunut.  Olin pikku hiljaa tullut siihen tulokseen että iho ei ehkä kaipaisi niin paljon keinotekoisia aineita itseensä ja luonnonmukaisemmat tuotteet voisivat toimia. 

Jokainen sai lähtiessään pienen tuotekassin, jonka otin käyttöön.  Olin aluksi melko epäileväinen voisiko todellakin iho toimia niin että illalla puhdistettaisiin huolella ja sitten yön ajaksi suihkuteltaisiin ainoastaan kasvovesi? Ettei iho kuivuudessaan muuttuisi aamuun mennessä täysin rusinaksi? Apua.  Atooppinen kuiva iho ei takuulla toimisi näillä opeilla.  Olin vähintäänkin epäluuloinen.  Ja lisäksi ohjeissa varoiteltiin, että ensimmäisten viikkojen aikana iho saattaisi hetken tunkea epäpuhtaisuuksia.  No niin ei käynyt.  Ensimmäinen viikko oli opettelemista, mutta sitten iho alkoi tottua, enkä ole sen jälkeen mitään muita tuotteita käyttänyt.  


Sen jälkeen en ole tarvinnut meikkivoidetta enkä aina puuteriakaan.  Talvisin olen joskus vähäisessä määrin, ihan vähän vaan, vääräoppinen ja laitan yöksi kasvoöljyä (niinä päivinä jolloin iho on todella kuiva).  Muutoin tarvitsen puhdistusmaidon, mantelipuhdistusvoiteen, kasvoveden ja kosteusvoiteen.  Talvella rasvaisemman ja kesällä kevyemmän voiteen.  Ainoa miinus on Dr Hauschkan puhdistusmaidon lasipullo ja pumppusysteemi joka jättää aina noin 15% aineesta pulloon.  Olen sen vuoksi käyttänyt muita luonnonmukaisten sarjojen puhdistusmaitoja, vaikka Hauschkan tuote sinänsä onkin hyvä.

Tilaan ihonhoitotuotteet usein verkkoapteekista, tai jos tai joku tuttu käy esim Saksassa, tuo sieltä, koska ne ovat puolta halvempia siellä...jostain kumman syystä..


Ihon ongelmat katosivat tämän tuotteen myötä.  En voi kuin suositella.  Toimii myös lasten ja nuorten ihonhoitoon.

http://www.drhauschka.fi/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos vierailustasi Dolce macchiatossa :)

Toivon, että viihdyit sivuillani. Jätä kommenttisi, jos viihdyit, haluat kysyä jotain, lisätä jotain tai muuten vaan ilmoitella itsestäsi. Ciao